Egy kis nyaralás a hegyekben…

Írta: Harangi Csaba Nyomtatás E-mail

Végre elérkezett az az időszak, amikor reggel nem megyek be az irodámban ügyfelet fogadni és Ildim sem indul el a varrodába, most egy hétig semmi ilyesmi nem fog történni. Persze tudjuk, hogy szólni fog a telefon mindkettőnké mindenképp peca közben, hogy mit hogy is kell csinálni a melóhelyen, de mindegy is majd mondjuk az okos telefonba okosan.

Kivételesen nem kapcsolom be a GPS-t, hanem magamra hagyatkozom, ami nagy szó, mert tájékozódó képességem a nullával egyenlő, de hát mindenkinek van hibája, nekem ez az egyik. Az az igazság Hangonyba megyünk és már kezdem megjegyezni hogy is kell Miskolcon keresztül odajutni, így biztos csak nem fogunk eltévedni, hisz 2018-ban még az esküvő is sikerült, akkor most a nyaralás miért ne sikerülne!

Megérkezünk elég hamar kb. délre és kidobáljuk a bőröndöket a szállásunkon, majd irány a Hangonyi tó Zoli bácsihoz megyünk rögvest. Akarok vele inni egy kis saját pálinkát is, tudom hogy szereti és beszélgetni pár szót. Sajna, sok dolga van épp csak pár percet beszélünk, de abban megállapodunk egész héten itt pecázunk, legalábbis elég sokat a hét napjaiból az biztos.

Most épp délután van, de mi csak szeretnénk bedobni máris! Semmi akadálya, elindulunk az erdőbe a hegyi úton hátha lesz valahol egy üres hely…  Tévedtünk, minden foglalt, bár megkérünk egy kollégát hogy álljon félre a kocsijával és lemegyünk a tó végébe és láss csodát igenis van egy hely pont a legutolsó innen már nincs is tovább Hangonyi tó! Örülök, ezt a pár órát is hasznosan tölthetjük tehát pecák bedobva.

Tele akadókkal a víz, teljesen izgalmas a helyzet az ilyen helyeket szeretem a legjobban. Ildi dob jobbra nehéz terepre én inkább áthajigálok a másik partra az akadók elé, meglátjuk mi lesz belőle.

Mielőtt elindultunk Debrecenből, fogtam egy befőttes üveget tettem bele a mindig otthon lévő erjesztett kukoricából és teleöntöttem szilvacefrével… Na kérem erre varrjon valaki gombot, már lecsendült és forrási szakaszán túl lévő szilva cefre leve, ami majdnem pálinka és az a kukoricára öntve!!

Már el is húzta Ildi horgát egy potyesz és szákolom, ügyesen kezdte a délutánt a Feleségem. Szóval ezt a szilvacefrés ötletet a halak bevették, akkor én is rakok fel belőle, bár sejthető egy kapás után egyből berongyolnak az akadók közzé és gondolkodhat a horgász... Való igaz Ildinek újra kapása van és akasztja a halat, de hogyan is tovább ha bemegy a nádfal mögé? Átadja a botot én próbálom megoldani, bár jól látható a hal előnyben van nagyon is…  Megkerüli a nádfalat és én már azon ügyeskedem a megmaradt keskeny szabad területen áthúzzam a pontyot és bármilyen reménytelen, de sikerül. Ezt inkább együtt fogtuk…

Szép sorban jön még néhány ponty, de mindegyikük kifogása egy-egy küzdelem és örülök ha megvan és igen le is lépnek a horogról küzdelem közben néha.

Közben Ildi szól hogy segítsek szákolni mert valami szokatlant fogott és igen folyami harcsa a horgon, úgy látszik pop-up mini bojlira éhezett ma.

Szóval vasárnap van és máris bemutatkozott a Hangonyi tó nekünk, szokás szerint jól. Akkor majd holnap megint jövünk és megyünk egy már jól megszokott stégre és onnan fogunk horgászni. Kezdődik is a reggel elhelyezkedünk majd helymeghatározás és a feederek bedobva a szomszédban bojlis csapat dobál vagy 110-120 méterre izomból erőből ami belefér. Szinte érinti a parti akadó száraz fáját minden dobásuk, mi középre horgászunk de a halaink meg is vannak és nem akadnak le szerencsére és jó kis pontyos napunk lesz, a finomszerelékes peca jegyében.

Holnap nem is jövünk horgászni, inkább megyünk hegyet mászni, az kell azt nagyon szeretjük szerintem még Szlovákiába is átértünk, egy hegyvonulat tetején.

Végre most igazi csendes horgászat következik szerda van, az ünnepnek vége és lehet egy jót horgászni kísérletezni, dolgokat kipróbálni. Én is bontom a csokis-narancsos apró Top Mix pelletet és borítom bele az EA Black már bekevert etetőanyagba és ad neki egy jó kis tuningot, ami szükséges lesz.

Egyszerűen finoman eszik a hal és most elfelejtjük a csalitüskét és a fűzőtűt, mert el kell felejteni, ha halat akarunk fogni. Marad a hagyományos etetőkosár, valamint hajszálelőke végére gumigyűrű kerül és abba ugrasztjuk a 4 mm átmérőjű fluo pelletet.

Így már húzzák, nem is kicsit csak győzzük valószínű elfinomodtak nagyon a kapások és csak kis csali, kis horog működött ezt pedig a Top Mix fluo etető pelletje megoldotta nekünk csoki-narancs ízben, hisz jó az horogra is, kosárba is.

A következő nap is hasonlóan telt, Ildim megfogta nap legnagyobb halát, egy hosszú előkés felszereléssel, nem volt semmi fárasztás, se erőgumi, se lightos bot, csak egy MH tipusú feeder bot és a felszerelés, de kijött az, a fotó magáért beszél.

Nagyon jól,éreztük magunkat és Zoli Bácsi, még mindig a Te tavad a legszebb Magyarországon!