Tényleg az idei utolsó…

Írta: Harangi Csaba Nyomtatás E-mail

Általában ahogy közeleg az év vége, sokszor gondol az ember a következő évre és a már végig élt évét le akarja zárni. Valahogy így vagyunk ezzel mi Ildimmel is, például ma hétfő van és munkanap, de nekünk szabadság. Jól hangzik, egyikünknek sem kell bemennie a munkahelyre dolgozni, azt csinálunk amit akarunk, tehát zárjuk le ezt az évet egy horgászattal!

Természetesen ilyenkor majd felrobbanok az örömtől, nekem a közös peca a Feleségemmel nagyon is fontos és mivel Kadarcs lett a kitűzött cél, oda robog a kocsi. Két napja volt egy nagyon jó pecám ugyanitt csak egyedül, most Ildi is szeretné meghorgászni a potyeszokat. Nem én vezetek, mert már reggelire egy kis saját mézes-szilvás-ágyas pálinkára meghívtam magam, tehát belső fűtés beindítva csak kapás is legyen ám!

Halőrház, napijegy váltása, adminisztráció de hosszú ideig kell ezt könyvelni, de végre minden oké és mehetünk horgászni. Még az etetőanyag sincs keverve, legfeljebb a botok vannak előkészítve így kicsit kapkodva összedobok egy kis EA-Black csodát, ami az egész 2019-es évet halban gazdaggá tette nekünk, ja tényleg ide is írom: köszönet Erdei Mester!

Ildi kezdi a fogásokat, jönnek a keszegek kárászok, no meg egyből megvan egy aranyos kisponty is, szóval már nevetünk, bárki is kérdezné mi 2019. december 23-án már fogtunk pontyot is. A hosszú előkét megint erőltetem, nem tanultam belőle két napja, de 2 nap alatt semmi nem változott, így pár keszeg után leváltom, nem kell ma az élő csali.

Ellazul a zsinórja a 3,30-as Mátrix botnak, majd elindul a feszülés és reflexből bevágok, majd nem találom a halat, ami lelkesen jön felém, azt  a rézfán fütyülőjét, alig bírom utána tekerni a zsinórt. Na végre, van kontakt, de már meg erős a hal mint egy igásló, de sok gond van itt egyszerre, hogy lesz már ebből szákolás? Finomra veszem a figurát és csuklóból húzom a halat, szép lassan szinte megállítom az idő kerekét és így engedelmesen megérkezik a stég elé a szép tükörponty. Még fordul egy kört, de marad a felszín alatt és talán tudja ezt a csatát mi nyertük, de azt is tudnia kell, hogy szabadon úszik tova… Nem vágjuk fel karácsonyi vacsorához és nem ő lesz az ennivalónk ezt garantálom. Szákoljuk, fotózzuk és az izmos test halk loccsanással tűnik el a csillogó víztükörben.

Alig dobok vissza kis idő múlva már Ildi botja is elgörbül és fáraszt egy pontyot, tél ide vagy oda itt kapnak a halak. Ez a hal is eljátssza a legutóbbi trükköt, felénk úszik így nem tudjuk mit fogtunk, majd kellemes meglepetéssel konstatáljuk potyesz a horgon, majd a szákban!

Olyan napsütést kapunk hogy még sapka is lekerül a fejemről, el sem hiszem hogy december vége van. Újra elhajlik a botom, megint ponty recsegteti az orsóm fékjét jól esik fárasztani a halat napfényben. Elgondolkodok közben, milyen mozgalmas egy évünk volt és most mi ketten kipihenjük ezt a sok mindent ami velünk történt.. Halk loccsanás ránt vissza jelenbe és eszmélek, ponty van a horgon és épp fárasztok és most már mosolyogva szákolok is.

Sötét felhők jönnek Hortobágy felől, írta az időjárás jelentés mi lesz itt délután, de egyelőre kitartunk és horgászunk tovább, épp Ildi felszerelését tuningolom amikor fél szemmel úgy tűnik a Mátrix bot indulna víz felé.  Nemes egyszerűséggel átadom a feleségem kezébe a botot és szerelek tovább, majd kiderül mi van a másik végén. Kíváncsi vagyok, mit szól az angol pálcához, ami kivételesen ott is készült. Ildi is beismeri ez egy másik bot és egy másik világ teljesen más érzés egy 3,30-as methodos angol pácával halat húzni, bizony.. Pofás kis tükrös a horgon megy mint a motorcsónak alig bírom elkapni a szákkal, fotózunk és nevetünk és a nevetés a hortobágyi pusztába tűnik el. Azt hiszem boldogok vagyunk…

Egy autó áll meg a stég mögött megérkezett a hatóság, szóval ellenőrzés következik, csak szépen sorban: 1. dátum be van-e karikázva 2. napijegy meg van-e váltva 3. botok száma mennyi 4. hal van-e eltéve, majd mikor minden rendben továbbmegy. Így kell ezt, rend a lelke a mindennek.

Kezdünk fázni, így ideje lenne pakolni és míg az autó telik egy ponty még bejelentkezik Ildinél, ennél szebb befejezés mára nem is lehetne… Köszönjük Kadarcs, jövőre ugyanitt, már 2020-ban!